STRATEGIA KOMUNIKACJI

Logo Bicolored Apples from Europe

Międzynarodowy program „Bicolored Apples from Europe” to wielokanałowa kampania łącząca w sobie działania informacyjne i działania promocyjne oraz działania handlowe. Jako cel działań przyjęto nawiązanie i podtrzymywanie bezpośrednich kontaktów z menadżerami oraz handlowcami (działania B2B) przez uczestnictwo w takich wydarzeniach jak: targi i wystawy międzynarodowe, misje gospodarcze, konferencje i spotkania branżowe. Kampania jest skierowana do trzech grup docelowych – grupa główna to menedżerowie, handlowcy, przedstawiciele firm dystrybucyjnych oraz sieci handlowych; grupa pośrednia to konsumenci; grupa wspierająca to administracja (działania B2G – Business to Government), liderzy i kreatorzy opinii, media.

 

Słodko-kwaśny smak i standardy europejskie

 

Zaplanowane w programie aktywności marketingowe (reklama, PR) mają na celu promowanie europejskich jabłek dwukolorowych oraz stworzenie pozytywnego wizerunku na rynkach docelowych (Chiny, ZEA). Zastosowana komunikacja skupia się przede wszystkim na podkreśleniu unikatowości europejskich jabłek dwukolorowych: ich słodko-kwaśnego smaku, mnogości odmian oraz wysokich europejskich standardów jakości. To strategiczne założenie komunikacyjne przełożone zostało na hasła i key visuale.

 

Program podzielony na 3 lata

 

Dzięki działaniom zaplanowanym w pierwszym roku została zbudowana świadomość programu, zapoznano grupy docelowe z produktem, jego walorami i wysoką jakością. Do liderów opinii, mediów oraz administracji dotarliśmy przez działania B2B, B2G, reklamy internetowe i OOH, działania PR oraz Social Media.

 

W drugim roku według przyjętej strategii komunikacji zostały wdrożone działania utrwalające dotychczasową świadomość i wiedzę na temat europejskich jabłek. Dzięki temu udało się przedstawić szeroką ofertę europejskich sadowników: mnogość odmian, nowoczesne metody ich przechowywania oraz długoletnią tradycję upraw.